Konat i ošetřovat v jednom

27.02.2019 09:07

 

 

    Motorová pila. Smrky. U nás na zahradě se ořezává živý plot. Přerůstající, ne zcela šťastně zvolené stromky, s kterými jsme pozemek před lety koupili.  Není mi nikdy milé být takhle spolupachatelem zranění. Ale je to tu kvůli světlu a výhledu potřeba. Se stromy i s těmi, kteří, i když nejsou vidět, nám všem mohou asistovat, promlouvám předem. Pokud má někdo pádný důvod zasáhnout do integrity mé, taky budu raději, když do toho nevlítne bez varování a aspoň minimálního vcítění. Přesto jsem nakonec úplně bez šťávy, neschopná se zapojit pokud jde o nutné doprovodné práce, tahání větví, čištění polínek k sušení na otop... Je mi trapno před kamarádem pomocníkem, ale nedá se nic dělat ...Než zkusím změnit své nastavení. Nejdu jen primárně něco uklízet. Ustupuji si z cesty... Uklízím, a při tom každým dotekem s větvemi dávám proudit energii léčení čerstvé bolesti. Změna je okamžitá. Hodiny kmitám po zahradě, únava neúnava, jsem k nezastavení... V prostém naplnění potřebnosti. Podílela jsem se na vzniku ne zrovna příjemné situace - teď mohu být prostředkem hmatatelného narovnávání. Uf. Dobré poznávat, jak to jde.