2004

05.03.2014 20:04

 

 

Mít duši básníka,

Jenž svět zná vtisknout v veršů pár -

Vůni jara svěží,

Slunce žár…

 

Tam, kam by duše tělo ráda nesla,

Mezi stromy prolétla

A nad hory se vznesla,

Kéž smím i přesto zavítat,

Že tělo téměř bez hnutí

Tu na jediném místě dlí

A je mu z vlastní nečinnosti

Někdy tak trochu k zalknutí…

 

 

Přicházím o iluze

Že spojit mohu v této chvíli

V lahodný souzvuk všechny síly,

Jež ve mně i vně mě působí

Tak, aby náhle zazářily

Světlem bílým

V dokonalé duze

 

Však má snaha

Ještě neustala

A byť bych těžko nalézala

Své místo v harmonii sfér

Či harmonii v sobě

Alespoň slovem mohu snad

Pomoci kontakt navázat

S Životem plným

Kdoví komu

- mně samé nebo tobě

Občas tápajícím

V této divné době

 

- - - - - - - - - - -

 

Dobrou noc, přátelé

Usíná náš kout Země

Jeden den končí pro některé z nás

Nadešel večer, odpočinku čas

Však ti, jimž zdá se příliš umělé

Dělení času na ”noc -> spát” a ”den -> hola do práce, co nás volá”,

Pojďte a přidejte se ke mně

 

Pojďme se toulat šerým lesem

Vdechovat vůni vlahé hlíny

Sledovat, jak se dlouží stíny

A potom v noci skoro černé

Připraveni naslouchat

Věčnosti bezrozměrné

S Láskou a Mírem v duši

Obraťme zraky k západu

A naše nitro rozezní

Chvalozpěv na Lunu a na Venuši,

Na Tu, jež srdce otevírá

A pomáhá nám kráčet vpřed,

Znaveným, však lačným znát

Více z tajemství všehomíra

 

Dobrou...

naplněnou…

noc

 

- - - - - - - - - - - -

 

Snad tisíce slov nestačí

Naplnit mírem tuto chvíli?

Snad jedinou je cestou k cíli

Nechat své tělo beze strachu

Ať tančí, zpívá, skotačí? :-)

 

Už mám dost obručí

Jež křídla roztáhnout mi brání

Nechci žít stále v područí

Těch, kteří nevědí nic o létání

 

Na lepší zítřky spoléhám

Zázraky dneška opomíjím

Snad se až příliš zabývám

Vizí světa cizí,

Tím, jestli ji náhodou

Bezohledně nerozbíjím…

 

Odvaha a vhled

Kéž dostaví se hned

Chci je mít v každé situaci

Ať harmonií zní mé bytí

Ať neodvádím nudnou práci

Kterou se duše nenasytí!

 

Howgh

 

- - - - - - - - - - - -

 

(...)

 

Zdravím prozářené ráno

Plnit je Dobrem

Kéž je mi dáno

 

Hudba zní tu krásná

Slunce za oknem

A já stále váhám

Nad každým drobným počinem

Přezkoumávám různé síly

Jež skrze mne procházejí

Snažím se sladit jejich proud

A při tom správně odhadnout

Kdy mám být já tím, kdo vše řídí,

Kdy pustit otěže a s proudem plout…

 

(Tak, to je život…

Jak s ním (správným směrem) hnout?!)

 

- - - - - - - - - - - -

 

Něco stále chybí mi

Něco není v pořádku

Přemítám, zda nejdu někdy

Životem svým pozpátku

 

Vždyť chci Dobro, harmonii

Pro sebe i všechny kolem

Což pro ten cíl málo žiji?

Chovám se jak tupý Golem?

 

Kéž je pomoc poskytnuta

Všem, kteří jsou na tom stejně

Kéž nemusí se nikdo cítit

Tak nepříjemně, beznadějně!

 

Předchozí má slova

Samozřejmě platná jsou

V případě, že ladí

Dobře s písní kosmickou

 

Bylo-li by Dobrem dáno

Že mám zůstat bez pomoci,

Rozpoznat chci bez prodlení

Pravý rozsah vlastní moci

 

Překonat snad hranice

K nimž přiblížit se stále bojím

A uskutečnit natrvalo

O co v žití nejvíc stojím:

 

Absolutní poznat pravdu

- doufám, že je k dosažení -

Absolutním dobrem žít

…Ach, kéž tento cíl

Dojde brzy naplnění!

 

- - - - - - - - - - - -

 

Ach, moci tak zakoušet

(A snad i rozhojňovat)

Harmonii okamžiku

Každou chvíli

V každém místě

Nebýt tou, která se mýlí

Jednat správně, sebejistě

Modlitba má a přání před spaním

Ať není můj život

Slepým tápáním

 

- - - - - - - - - - -

 

O VENUS

 

You seem so high

In the sky

For me to reach tonight

 

Tell me if you can

Where are you

And where am I

In the order of space and time?

Oh my friend

Venus…

 

- - - - - - - - - - - -

 

The image of you here again

Though seemed gone

A long time ago

How I feel about you

And how I should feel

Do you know?

 

Yesterday

I felt so free

From men´s world

How come these changes come that quickly

In the spectacle of life

Should make me experienced

And still

I long to know much more

I hate those slowly dragging hours

What are they helpful for?

 

novější  >>